Pilgrim

Den dagen Pilgrim kom var samma dag som Zelman åkte, och innan dom hade kommit tillbaka med Pilgrim så frågade Siv om jag ville börja sköta honom. Jag sa att jag säkert kunde göra de men ville bara se hur han var först. Och så fort han kom ur transporten blev jag käääär :) Han var jätte gullig och tjock! ;)

Den första veckan tog Matilda E hand om han men sen tog jag över. Han hade jätte dålig kondis och blev trött så fort man sattit sig upp, nääästan :p. Och när man skulle hoppa av fick man jävligt ont i höfterna för att han var så bred över ryggen!
När man galopperade bockade han, så jag tog alltid fast i manen för att inte flyga av. Och efter ett tag kom han ju på att varje gång jag tog fast i manen skulle vi galoppera, så då började han tagga riktigt ordentligt och sen när man väl gav galoppskänkeln fick man oftast en FET bockning till svar ;)
Och när man red barbacka fick han ibland för sej att sticka iväg, och 1 gång lyckades han tillochmed få av mej :p

En gång när jag red honom på lektion hade vi galoppbommar, och han var ju för söt när han kommer där och snubblar på bommarna och inte förstår vad han skulle göra, men redan innan lektionen var slut hade han fattat och då gick det finfint (y)
Nu har han lärt sej att hoppa studs och han är jätte duktig! :) FLYGANDE KÖTTBULLE!

Men han är en sån fin ponny som verkligen gör sitt bästa! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0