Första övningskörningen - check!

Som vanligt steg jag idag upp klockan 9 och började göra lunch åt min kära far. När vi ätit var vi iväg till bussgods och köpte ett busskort med 40 resor till och från Grans. Tio i 11 kom Gunnar upp på gården och då var det dags för övningskörning, var så nervös så jag höll på spricka! Trodde jag skulle få köra lite lugnt nere på industriområdet men ack nej, han släppte lös mig på kuivarakan (!!!) Men helt ärligt så tyckte jag det gick ganska bra med tanke på att det är första gången jag körde bil, lite ryckigt men mer kan man ju inte förvänta sig. Nu försöker jag varva ner lite, haha... Nästa lördag är det dags igen.
Nu liggen valpisen och vilar så ska utnyttja detta tillfälle till att se lite teveserier. Ikväll blir det först middag hos farmor och sen frippes, puss!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför har du redan tagit första körlektionen du är ju bara 97:a?

Svar: Min far vill inte lära mig köra för att han är rädd att han lär mig fel. Så jag kör nu kanske ungefär en gång till och lär mig grunderna och sen tar pappa över när alla papper är fixade. Varför skulle jag inte ha tagit första körlektionen? Är ju trots allt 16 och de är då man får börja övningsköra :p
Stina

2013-08-17 @ 00:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0