Tisdag

Tog sovmorgon idag också. Steg upp 9, de är ju inte allt för sent men det känns ändå som att halva dagen redan är förbi. Tog det lugnt hemma hela förmiddagen och runt halv 2 åkte jag till stallet.
Pilgrim hade fått komma ut i stora hagen idag men något väldigt traumatiskt måste ha hänt för han var verkligen LIVRÄDD för grinden. Det hjälpte ju inte att bli arg på stackarn för han gick så snällt efter mig i övriga hagen men vid grinden tog det stopp och han slängde sig bakåt, lillhjärtat, haha..
Tänkte att jag skulle ta och bränna lite fläsk på hemvägen och bara för att plåga mig lite extra tog jag en omväg över Turbovaara, planerade att det skulle ta runt en 40 minuter med de härliga uppförsbackarna (det tog runt 20 minuter för mig till stallet i helg å då är de ju bara nedförsbacke). När jag kom hem på gården hade det gått 25 minuter, måste haft tuggummi under skorna i lördags.. ;)
Nu är jag i alla fall ren och stretchad, hungern börjar också komma smygande. Ska gå och laga middag, blir bacon och spenat pasta! Senare ikväll är det Twilight som gäller med Elin och Jonne, haha gaaaayy..
Puss på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0